مصاحبه آرشیو خبر ها
پاسخ‌ های صـریح و خواندنی شزنـــی به شایعات!

پاسخ‌ های صـریح و خواندنی شزنـــی به شایعات!

 

سنگربان لهستانی یووه در گفتگویی مفصل و صریح با یكی از روزنامه‎‌های آنلاین بریتانیا (Indy) اظهارت جالب‌توجهی را در خصوص شایعات پشیمانی‌اش از پیوستن به یووه، سطح فوتبال ایتالیا و جانلوئیجی بوفون بیان كرده است كه خلاصه‌ای از آن را با هم می‌خوانیم:

 

صادقانه پاسخ بده: چقدر از پیوستن به یوونتوس پشیمانی؟!

 

وقتی به رم پیوستم صادقانه اعتراف كردم كه هدفم بازگشت مجدد به آرسنال است. اما درست همان زمان كه همه چیز آماده تحقق رویایم بود یك پیشنهاد از تورین، مسیر آینده‌ام را دگرگون ساخت. با اینكه یك سال تا جام‌جهانی مانده بود و شاید بهترین تضمین، بازی در باشگاهی كوچك‌ بود اما پیشنهاد یوونتوس و همراهی با بوفون چیزی نبود كه حتی با سختگیرانه‌ترین تصمیم بتوان با آن مقابله كرد. نمی‌خواستم خودم را در موقعیت تعویض مدام باشگاه قرار دهم. راستش دوست دارم وقتی در تیمی هستم با تیمم ارتباط حسی داشته باشم. دقیقاً به همین خاطر است كه همچنان معتقدم پیوستنم به یوونتوس تصمیمی صحیح بود.

 

پس تكلیف رویای پوشیدن پیراهن شماره یك تیم ملی لهستان در جام‌جهانی 2018 روسیه چه می‌شود؟ نمی‌ترسی از دستش بدهی؟

 

در یوونتوس یك استاندارد مشخص برای بازی كردن وجود دارد. اگر شما به اندازه كافی در یووه خوب باشید، پس به اندازه كافی برای بازی در تیم ملی و حضور در تورنمنت مهمی مثل جام‌جهانی نیز خوب هستید. این به خاطر سطح فنی بالای مربیان ایتالیایی است. آنها بسیار تاكتیكی هستند؛ كار كردن با اسپالتی و الگری این را به من اثبات كرد. نحوه آماده‌‌سازی تیم‌ها در انگلیس و ایتالیا با یكدیگر كاملاً متفاوت است. اینجا هر هفته تمرینات، سبك خاص و متفاوتی دارند در حالیكه در آرسنال آمادگی بالای فیزیكی اولویت اصلی بود. البته قبل از بازی نیز با تماشای بازی رقیب، مروری بر سطح فنی‌شان می‌كردیم و آماده رویارویی با آنها می‌شدیم.

 

 

بسیاری از كارشناسان معتقدند، فوتبال آلمان و ایتالیا بزرگ‌ترین دروازه‌بانان را تحویل دنیای فوتبال داده‌ است. آیا آنجا واقعاً بهشت دروازه‌بانان است؟

 

سطح دروازه‌بانی در ایتالیا با سایر كشورها تفاوت‌های اساسی دارد. در اینجا سطح فنی آنقدر بالاست كه توجه به جزئیات نیز حائز اهمیت است. تجربه حضور در ایتالیا آشكارا كیفیت دروازه‌بانی من را تغییر داده است. تمرین در فضای فوتبال ایتالیا هر روزش برایم یك آموزش است؛ واقعاً از بازی در فوتبال ایتالیا لذت می‌برم.

 

جانلوئیجی بوفون سنگربانِ نخست و افسانه‌ای زنده در ایتالیا و تورین است. با این رقیب چه دورنمایی برای خودت متصوری؟

 

جی‌جی یك ابرقهرمان است؛ باتجربه‌ترین دروازه‌بانِ حال حاضر جهان. اما همه اینها باعث نمی‌شود پینسولیو را نیز نادیده بگیرم. او نیز تجربه‌های فراوانی در لیگ‌های پایین‌تر كسب كرده كه در جای خود مهم است. در حضور این دو دروازه‌بان قابل، مبارزه برای بازی كردن ارزشمند است.

 

برای چند دقیقه رقابت را كنار می‌گذاریم. بوفون در باورِ شزنی چگونه معنا می‌شود؟

 

هرگز حتی فكرش را هم نمی‎كردم كه روزی فرصت و مجال بازی كردن در كنار بوفون را داشته باشم. روزی كه در پانزده سالگی قهرمانی او به همراه تیم ملی ایتالیا را از تلویزیون می‌دیدم اگر كسی می‌گفت روزی هم‌تیمی او خواهی بود پاسخم این بود: محال است. اما معجزه و شانس غافلگیرانه مقابل من قرار گرفت و موفق به بازی در كنار بزرگانی مثل: توتی و بوفون شدم. باور كردنی نیست اما من هر روز با بوفون تمرین می‌كنم. آرزویی كه شاید در دنیا یك میلیون دروازه‌بان رویایش را داشته باشند.

 

 

اینها كه گفتی كمی مبالغه در تمجید نیست؟

 

پیش از دیدنش حدس می‌زدم كه او دروازه‌بان و انسانی بسیار بزرگ است اما باور كنید باید از نزدیك او را ببینید تا متوجه شوید بوفون كیست. كافیست چند دقیقه‌ای با او صحبت كنید تا متوجه شوید چگونه می‌توان در 40 سالگی یك اسطوره بود. احترام و تحسین بازیكنان فوتبال در سراسر دنیا وقتی او را می‌بینند به خوبی بیانگر عظمت بوفون است.

 

ارتباطت با او چگونه است؟

 

تسلطم به زبان ایتالیایی‌ به خاطر حضور 2‐3 ساله در این كشور خوب است و همین باعث شده تا ارتباط بهتری با بازیكنان و مخصوصاً بوفون داشته باشم. این هم یك شانس بزرگ دیگر من است كه می‌توانم با جی‌جی صحیت كنم و حرف‌هایش را مستقیماً و بی‌واسطه بشنوم.

 

خیلی‌ها در تورین به دنبال جانشین جی‌جی بوفون هستند. ممكن است تو، همان گمشده آنها باشی؟

 

جانشین بوفون شدن كار آسانی نیست. شما هرگز نمی‌تواند بهتر از او باشید. من در این مدت كه همراه او بوده‌ام فقط سعی به آموختن كرده‌ام. آیـــنده، استعدادم در به كارگیری آموخته‌هایم از او و تجربیاتم را نشان خواهد داد. امیدوارم این بار نیز فقط كمی خوش‌شانس باشم.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: